درباره روزبهان

انتشارات روزبهان؛ نیم قرن تنفس در هوای کتاب‌ها

از سال ۱۳۵۶ خورشیدی که کتاب‌فروشی انتشارات روزبهان در روبروی دانشگاه تهران افتتاح شد، تا امروز هویت این ناشر با همان دکان گره خورده است؛ بسیاری از نویسندگان نام‌آور معاصر ایران، با روزبهان همکاری داشته‌اند و دارند… بسیاری از کتاب‌خوان‌های ایرانی هم در نیم قرن تلاش نشر روزبهان، کلمه‌های ماندگاری از آثار این ناشر در ذهن دارند.

انتشارات روزبهان در سال‌های طولانی فعالیت خود، بیشتر روی مسیر‌ ادبیات و فلسفه و هنر گام برمی‌دارد؛ ناشران زیادی در تاریخ کتاب ایران وجود داشته‌اند، که اکنون دیگر جز برخی کتاب‌ها، یادگاری از آن‌ها باقی نمانده است… اما روزبهان، به گواهی آمارهای مستند موجود، یکی از بیست ناشر قدیمی فعال ایران است.

این درخت بارور با نیم قرن عمر، هم در قامت ناشر با چالش‌ها جنگیده و هم به عنوان کتاب‌فروش، در تعاملی دایمی با همکاران خود بوده است؛ بارور و تناور ماندن این درخت، جز با همراهی مولفان، ویراستاران، طراحان، دست‌اندرکاران چاپ و توزیع و مهم‌تر، خوانندگان مشتاقی که دلیل اصلی شوق بازنشر کلمات‌اند، ممکن نمی‌شد.

سویه‌ مهم دیگر فعالیت انتشارات روزبهان، تلاش برای نوآور بودن و روزآمدی در شیوه‌های اطلاع‌رسانی تازه‌های نشر و رویدادهای حوزه کتاب است؛ در سال‌های اخیر، روزبهان با راه‌اندازی فروشگاه دیجیتال کتاب در سایت خود، فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی، همراهی در رویدادهای رونمایی و مناسبت‌ها با چهره ها و فعالان نشر و … رسالت استمرار خبررسانی را به مخاطبان‌ خود از یاد نبرده است. کتاب، کالایی از جنس ناب محتواست و انتشارات روزبهان، دقت و سختگیری همیشگی را نه فقط در انتخاب و ویرایش و چاپ باکیفیت کتاب، که در حفظ ارتباط مناسب به کمک محتوای مرتبط با کتاب هم به کار می‌گیرد.

یک محور مهم در نقشه راه نشر روزبهان، تحقیق و توسعه مداوم و ایجاد مسیرهای تازه در ارتباطات و هم‌افزایی با تمامی بازیگران عرصه کتاب است؛ بازیگرانی که برای رساندن شوق کلمات به یکدیگر، از هر چالشی استقبال می‌کنند؛ از همین رو، روزبهان هم در ماموریتی که از سوی کلمات دارد، مشتاق همکاری و دریافت بازخوردها خواهد بود.

اشتراگ گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *