گفت‌و‌گوها

«گفتا من آن ترنجم» نگاهی بدون شیفتگی به زندگی مولانا

محمد قاسم‌زاده:
«گفتا من آن ترنجم» نگاهی بدون شیفتگی به زندگی مولانا

محمد قاسم‌زاده رمان‌نویس و پژوهشگر حوزه اسطوره درباره‌ی زندگی در روزهای قرنطینه می‌گوید: «در ایام قرنطینه بیشتر خواندم. از «طاعون» آلبر کامو که شرایط گذران در روزهای اپیدمی را ملموس‌تر کرد، تا رمان «پطرزبورگ» نوشته آندری بیه‌لی که شاهکاری کمتر شناخته‌شده است برای ما. «کوه جادو» نوشته توماس مان را هم تمام کردم و به این صورت مرور آثار توماس مان به پایان رسید. در حال حاضر هم مشغول خواندن «جنگ و صلح» تالستوی هستم.»
قاسم‌زاده کارهای نوشتاری این روزهایش را شرح می‌دهد: «نیمی از روز هم داستان بلندی به نام «پس از زلزله» را که آذرماه ویرایش اولش را تمام کرده بودم، ویرایش می‌کنم. در ابتدای دوره قرنطینه، رمان «توفان سال موش» را که به سبب شرایط اپیدمی کرونا انتشارش به تعویق افتاده بود، دوباره خواندم تا شسته رفته تر چاپ شود.»
نویسنده‌ی کتاب‌های بسیار تحسین‌شده‌ای همچون «چیدن باد» و توراکینا» درباره‌ی رمان‌های خودش و محبوب‌‌هایش توضیحات جالبی دارد: «واقعا نمی‌توانم بگویم کدام را بیشتر دوست دارم. «چیدن باد» وقت زیادی گرفت. هشت سال با آن سرگرم بودم. بین خوانندگان بیشتر جا باز کرد و موفق‌تر بود. «توراکینا» اولین تجربه من در ژانرنویسی بود. به نظر کسانی که آن را خوانده‌اند، کتاب موفقی است. همین توجه دیگران باعث شد با «چیدن باد» و «گفتا من آن ترنجم» ژانرنویسی را ادامه بدهم. «گفتا من آن ترنجم» نگاهی از بیرون به زندگی مولوی است. نگاهی که شیفته نیست. واقعیت‌هایی مطرح می‌شود که هیچ‌یک از شیفتگان مولوی مطرح نکردند. «شهسوار بر باره باد» شروع کار نوشتن رمان طنز بود. خیلی‌ها آن را پسندیده‌اند. مرا ترغیب کرد که نوشتن رمان طنز را ادامه بدهم.»

محمد قاسم‌زاده متولد ۱۳۳۴ نهاوند است. از او رمان‌های «توراکینا»، «شهسوار بر باره باد»، «گفتا من آن ترنجم» و «چیدن باد» در نشر روزبهان منتشر شده‌اند. «چیدن باد» برنده‌ جایزه‌ «مهرگان ادب» به عنوان یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی ایران، شده است.

زندگی عادی جدید؛ معاشرت سالم با کتاب‌ها
📙 بسته‌های ویژه‌ از ۳۵ تا ۵۵ درصد تخفیف
📙 ۳۵ درصد تخفیف برای همه کتابها با کد تخفیف NOWRUZ
📙 تحویل رایگان در تهران
📙 ارسال با پست به دیگر شهرها

#محمدقاسمزاده #چیدنباد #توراکینا #شهسواربربارهباد #گفتامنآنترنجم #رمان #رمانایرانی #رمانفارسی #روزبهان #انتشاراتروزبهان #نشرروزبهان #کمپین #تخفیف #کرونا #قرنطینه #فروش #کتاب #خریدآنلاین #فروش_آنلاین

اشتراگ گذاری
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *