گفت‌و‌گوها

مهدی آذری در روزهای قرنطینه؛ از بازخوانی انشاهای راهنمایی تا فیلمسازی از پنجره‌ی خانه

مهدی آذری در روزهای قرنطینه؛
از بازخوانی انشاهای راهنمایی تا فیلمسازی از پنجره‌ی خانه

«مهدی آذری» نویسنده و فیلم‌ساز، روزهای قرنطینه‌اش را این‌طور توصیف می‌کند: «اين روزها بيشتر زمانم را به نفس كشيدن و گوش دادن به صداى نفس‌هايم مى‌گذرانم. قبلاً زمانم بيشتر به نفس كشيدن بدون گوش دادن به آن‌ها مى‌گذشت. الان كه فكر مى‌كنم افسوس می‌خورم چه فرصتى را از دست دادم.»
خواندنی‌های متفاوت آذری از زبان خودش: «در ايام قرنطينه فرصت نكردم كتابى بخوانم اما فرصتى شد كه دفترچه‌هاى انشای دوران راهنمايی‌ام را بخوانم. البته برنامه‌ريزى كردم در قرنطينه‌هاى بعدى دفترچه‌هاى انشای دورهٔ متوسطه‌ام را هم بخوانم. پيشنهاد مى‌كنم دوستان نقاشى‌هاى دوران كودكى‌شان را بررسى كنند چون اين روزها فرصتى هست براى رنگ كردن قسمت‌هايی كه فراموش كرده‌اند.»
او که فیلمساز کاربلدی هم هست و فیلمِ کوتاه «اپیلوگ» توجه بسیاری از منتقدان را در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برانگیخت، از فیلم‌سازی در روزهای قرنطینه می‌گوید: «البته در اين مدت فرصت فيلم‌سازى هم نصيبم شد. الان در مرحلهٔ تيتراژگذارى هستم. از پشت پنجره براى تمامى رهگذران دست تكان می‌دادم، اسم‌شان را مى‌پرسيدم و سپس عكس‌العمل آن‌ها را فيلمبرداى مى‌كردم، كه متاسفانه از صد و بيست ويدئو، هفت‌تا از نظر اخلاقى قابل پخش هستند!»
این نویسنده و فیلم‌ساز کارهای دیگری هم در این ایام انجام داده: «مشغول نوشتن جواب چند هزار پیامک هستم. از زمان خريد موبايلم به هيچ پیامکی پاسخى نداده بودم. قرنطينه فرصتى فراهم كرد كه به همهٔ آن‌ها به‌صورت محترمانه پاسخ دهم. وقتى جواب بعضى پیامک‌ها را مى‌نويسم احساس خداگونه دارم. مثلاً در پاسخ پیامک «فكر مى كنى صدام حسين دستگير ميشه؟» يا «سينماى ايران اسكار خواهد گرفت؟» وقتى «بله حتماً» مى‌نويسم، انگار آينده را من طراحى كرده‌ام. الان مى‌فهم خدا بودن چه لذتى دارد.»
آذری از منتشرشده‌هایش تا کنون می‌گوید: «جزواتى كه سر كلاس‌هاى دانشگاه مى‌نوشتم آثار انتشاريافتهٔ من را تشكيل مى‌دهند كه اكثراً در مغازهٔ فتوكپى زيرزمين دانشكده منتشر شده‌اند. اما جزوه‌ٔ اقتصاد خرد ١ را بيشتر دوست داشتم. چون علاوه بر دانشجويان ورودى بالاتر و پايين‌تر كه يك نسخه از آن را خريده بودند، رئيس دانشكده و استادم هم نسخه‌اى از آن را تهيه كرده‌بودند.»

مهدی آذری نویسنده و فیلمساز، متولد ۱۳۵۹ مراغه است. از او به زودی مجموعه‌داستان «این زندگی برای چندماه اجاره داده می‌شود» در نشر روزبهان منتشر خواهد شد.

زندگی عادی جدید؛ معاشرت سالم با کتاب‌ها
📙 بسته‌های ویژه‌ از ۳۵ تا ۵۵ درصد تخفیف
📙 ۳۵ درصد تخفیف برای همه کتابها با کد تخفیف NOWRUZ
📙 تحویل رایگان در تهران
📙 ارسال با پست به دیگر شهرها

#مهدیآذری #اینزندگیبرایچندماهاجارهدادهمیشود #روزبهان #انتشاراتروزبهان #نشرروزبهان #کمپین #تخفیف #کرونا #قرنطینه #فروش #ویژه #کتاب #خریدآنلاین #فروشآنلاین

http://www.roozbahan.com

اشتراگ گذاری
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *