خبرها و تازه‌های روزبهان

روزبهان، به‌زودی چهار کتاب جدید منتشر خواهدکرد

«سکولاریسم و آزادی وجدان»، «کاتالپسی»، «گفتاری پیرامون ادبیات دراماتیک» و «خزان»
«فرشیده اسدی»، دبیر تحریریۀ انتشارات روزبهان، دربارۀ کتاب‌های آمادۀ انتشار این نشر می‌گوید: «سکولاریسم و آزادی وجدان» کتابی‌ست نظری از «چارلز تیلور» که به مهم‌ترین سؤال‌های ما در خصوص مدیریت تنوع‌های اخلاقی و دینی در جوامع مبتنی بر قوانین سکولار پاسخ می‌دهد. طرح موقعیت‌های ویژه مبتنی بر امور دینی و اخلاقی در چنین جوامعی به مداقه در شیوه‌های مواجهه با این تجربه‌ها یا ارائۀ راهکار برای آن‌ها منتهی خواهدشد. این کتاب با برگردانی روان از «مهدی حسینی» منتشر خواهدشد.»
فرشیده اسدی، دربارۀ دو کتاب دیگر در حوزۀ تئاتر و ادبیات نمایشی می‌گوید: «در مجموعۀ نمایشنامه‌‌های روزبهان کتابی با عنوان «کاتالپسی» نوشتهٔ «علی امیرریاحی» به‌زودی منتشر خواهد‌شد. نام این نمایشنامه به نوعی بیماری اشاره دارد که در آن عضله‌ها در حالت‌های هیجانی فرد به بی‌حرکتی و جمود دچار می‌شوند. این اثر به شکلی استعاری از این بیماری در مواجهه با مسائل اجتماعی پیرامون خود استفاده می‌کند. کتاب «گفتاری پیرامون ادبیات دراماتیک» از «دنی دیدرو» اثری در حوزۀ نظری است که به ریشه‌های مفاهیم اساسی در تئاتر می‌پردازد. این کتاب با ترجمهٔ «پرویز احمدی‌نژاد» در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهدگرفت. «خزان» رمانی از «آلی اسمیت» نیز تجربه‌ای متفاوت است در فرمی نگارشی و روایت و با ترجمه‌ای دقیق و یادداشت‌هایی مفید به دست خوانندگان خواهدرسید.»
دبیر تحریریۀ انتشارات روزبهان با اشاره به فرآیند پذیرش کتاب‌های جدید در انتشارات روزبهان می‌گوید: «فلسفه، جامعه‌شناسی، روانشناسی و ادبیات شامل رمان، شعر و داستان کوتاه و بلند مهم‌ترین حوزه‌هایی است که نشر روزبهان در آن اثر پذیرفته‌است. بعضی از این کتاب‌ها پس از دریافت مجوزهای ضروری برای نشر، در مرحلۀ ویرایش، نمونه‌خوانی و آماده‌سازی برای چاپ است. برای مثال می‌توان به کتاب «فراسوی سرمایه» اشاره کرد. این کتاب، اثری از «مایکل لبویتز» با ترجمۀ «فروغ اسدپور» است که در مجموعۀ تأملات چاپ خواهدشد. در این مجموعه، پیش از این کتاب‌هایی چون «درک مارکس از بدیل سرمایه»، «دفترهای فلسفی (دفترهای هگل)» و «مارکس متأخر و راه روسی» منتشر شده‌است. از دیگر کتاب‌های تازه در این نشر می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد: «زمان، کار و سلطه اجتماعی» نوشتهٔ «موشه پوستن» و برگردان «حسین نیکبخت»، «بحران» اثری از «ویگوتسگی» با ترجمۀ «امانوئل شکریان»، کتاب ارزشمند «هنر از دریچه نظریه» اثری از «مهدی انصاری». بی‌شک اطلاعات کتاب‌های دیگر نیز به‌تدریج در اختیار مخاطب‌های روزبهان قرار خواهدگرفت.»

roozbahan.com

اشتراگ گذاری
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *